torsdag 12 mars 2009

Trasselsudd


Trassla inte in dig i nåt som inte verkar bra
Böka inte fast dig i sånt om det inte är hurra
Hoppa inte på nånting som inte gör dig gla'
Försök inte tänka så att det blir bättre någon da'

Jag gjorde det själv en gång satt fast i nio år
Hade ingen aning om då hur toksnabbt åren går
Borde ha tänkt på hur risigt man snabbt mår
Skulle ha fattat det som andra lätt förstår

Visst är ett eget bestämmande ett himmelskt paradis
När man fattat att ensamheten inte är en kris
Att lite roligt nån gång inte är värt sitt pris
Inte på något sätt, inte något vis

Jag har bestämt mig ska inte dit nå' mer
Såna förhållanden vill inte jag ha fler
Det börjar däruppe men rasar snabbt långt ner
Och bara mörka dagar man ganska tidigt ser

Tro inte dom ändrar sig kvinna eller man
Den bild du har fått är väldigt ofta sann
Du kämpar och sliter och gör mera än du kan
Men när slutstriden kom var det inte du som vann

Tänk på att livet på jorden är  kort
Om du ska ha nån ska det vara  rätt sort
Jag släpper inte in nån i mitt nyuppsatta fort
Inte ens en dyrkare av rockmusik och sport

Då vet ni vad jag tycker min åsikt har jag sagt
Jag tänker va' försiktig ständigt på min vakt
Ska inte på nåt villkor ge mig ut på jakt
Då blir jag bara offer, blodig i en slakt

För kärlek är  smärta, tårar och gråt 
En evighets väntan på ordet förlåt
När du blir passagerare på en sjunkande båt
Är det inte vattnet som gör kinden varm och våt





3 kommentarer:

Batterisyra sa...

Jävla fan dej va du skriver bra .. å vad du har rätt ... igen .. fan jävla dej!

Lovisa sa...

Håller med Batterisyra till fullo. Fantastiskt bra skrivet.

En helt vanlig man sa...

Tack båda två. :o)